جاذبه های گردشگری استانبول
نوشته شده توسط : هانیه بیدی

کاخ ییلدیز استانبول

 دومین کاخ بزرگ استانبول کاخ ییلدیز است که به قسمت های مختلفی تقسیم شده که هر قسمت برای هدفی خاص ایجاد شده است . کاخ ییلدیز استانبول در اواخر قرن 19 میلادی توسط سلطان حمید دوم ساخته و به عنوان محل سکونت شخصی سلطان استفاده می شد که در طول 33 سال سلطنت او توسعه بسیار کرد و از دربار ها و یک مسجد تشکیل شده است. از بزرگترین و مجلل ترین ساختمان هایی که در این کاخ می باشد به اسم شاله است که سلطان های عثمانی در آن زندگی و خوشگذرانی می کردند.این کاخ در باغ زیبایی وجود دارد که به گل های مختلف سراسر دنیا آراسته شده و امروزه جشن های خصوصی دولت ترکیه در باغ این کاخ برگزار می گردد. در این کاخ موزه زیبایی وجود دارد که بسیار مورد توجه مسافران تور استانبول قرار گرفته است.

 

 

سرزمین کاپادوکیه در استانبول

یکی از جلب ترین جاذبه های گردشگری استانبول سرزمین کاپادوکیه است که در پارسی به معنای «سرزمین اسب های زیبا» نام سرزمین باستانی پهناوری در آسیای کوچک (ترکیه کنونی) می باشد. نام کاپادوکیه استانبول پس از روزگار باستان در زمان چیرگی مسیحیت بر این بخش پایدار ماند و امروزه هم در زمینه گردشگری بدین بخش تاریخی کاپادوکیه گفته‌ می‌شود.کاپادوکیه سرزمینی است بسیار زیبا در مرکز آناتولی و محوطه‌ای را در بر میگرفت که امروز میان نوشهیر، نیغده، آکسرای، کرشهیر و قیصریه قرار دارد.از نامی‌ترین قسمتهای این سرزمین امروزه بنام گورمه استانبول یاد می‌گردد که مجسمه‌های باستانی را در دل خود جای داده است. این محوطهٔ باستانی از سال 1985 از طرف یونسکو جزو میراث فرهنگی جهان شناخته شده و ثبت گردیدند. مسافرانتور استانبول با رفتن به این مکان دیدنی می توانند روزی پر از هیجان و لذت بخشی را سپری کنند.

 

 جهت رزرو و خرید تور استانبول  و اطمینان حاصل کردن  از بهترین قیمت ها با بخش فروش تماس حاصل فرمایید

مطالب مرتبط:

تور استانبول پاییز 95

تور استانبول مهر 95

تور استانبول آبان 95

تور استانبول آذر 95

تور استانبول زمستان 95

تور استانبول دی 95

تور استانبول بهمن 95

تور استانبول اسفند 95

تور استانبول نوروز 96

 





:: موضوعات مرتبط: تور استانبول , ,
:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری استانبول, بهترین جاذبه های گردشگری استانبول, مکان های گردشگری استانبول, جاذبه های دیدنی و گردشگری استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 مهر 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: